آثار ظهور حجت ابن الحسن
حضرت مهدی(عج)
ابا صالح المهدی

 

آثار ظهور:
آثاری که در روایات برای قیام موعود آخرالزمان برشمرده شده است عبارت است از:
1.ثروت ها بطور مساوی تقسیم میشوند:هنگامی که به واسطه ی ظهور امام زمان(عج)دنیا پر از عدالت شود،ثروت های جهان بطور مساوی تقسیم خواهد شد؛چنان چه امام محمد باقر فرمودند:وقتی قائم ما اهل بیت قیام کند،ثروت ها را بطور مساوی تقسیم میکند و عدالت را در میان مردم پیاده میکند.
2.رضایت و خشنودی همگانی است:رسول اکرم (ص) میفرمایند:ساکنان آسمان،مردم زمین،پرندگان هوا،درندگان صحرا و ماهیان دریا-همه و همه-از او خوشنود خواهند شد.
3.فقر و بینوایی ریشه کن خواهد شد:در پرتو عدالت حضرت بقیة الله عموم مردم بی نیاز خواهند شد؛چنان چه در حدیث آمده است:زمانی برای مردم پیش می آید که انسان صدقات از طلا را با خود بر میدارند،تا آن هارا در راه خدا انفاق کنند،ولی نیازمندی را پیدا نمیکنند که این صدقه را قبول کند.
4.همه ی مردم در امنیت به سر خواهند برد:چنان چه امیرالمومنین میفرمایند:دشمنی از دل ها زدوده میشود؛درندگان و چهارپایان با یکدیگر سازش میکنند،یک زن طبقی بر سر گذارده از عراق تا شام(از غرب تا شرق)تنها سفر میکند،همه جا قدم بر سرزمین سبز و خرم میگذارد،در حالی که درنده ای او را نمی آزارد و دچار ترس و وحشت نمیشود.
5.برکات آسمانی نازل میشود:چنان چه در حدیث آمده است:زمین چیزی از بذرهای خود را نگه نمیدارد؛جز این که آن را بیرون میفرستد و آسمان چیزی از رحمتش را نگه نمیدارد جز این که سیل آسا بر بندگان خود فرو میریزد.
6.همگی در رفاه بسر میبرند:رسول خدا (ص)فرمودند:امت من در زمان حضرت مهدی(عج)آن چنان متنعم میشود که هرگز چنین بهره مند نشده اند.
7.زمین گنج های پنهان خود را آشکار میکند:پیامبراکرم در این زمینه میفرمایند:در آن زمان چهارپایان در امانند و درندگان باهم سازش میکنند.زمین پاره ای از جگرش را(گنج های پنهان و با ارزش خود)را بیرون میریزد.
8.دام ها و چهارپایان زیاد میشوند:چنان که در پاره ای از روایت پیامبر اعظم آمده است:مهدی خارج میشود،خداوند باران رحمتش را فرو میفرستد،زمین گیاهانش را می رویاند،و دام ها در جهان زیاد میشوند.
9.رفع مزاحمت ها و ایجاد آسایش برای عموم مردم است:چنان چه امام محمد باقر میفرمایند:مهدی راه های اصلی را توسغه مدهد،بالکن هایی را که به خارج جاده ها آمده و از دیگران سلب آزادی کرده اند و ناودان هایی را که به کوچه ها می ریزند،از بین میرود.
10.پرده های ظلمت به کنار میرود:امام صادق در این باره میفرمایند:وقتی قائم ما قیام کند،زمین به نور پرودگارش نورانی میشود،و مردم از نور خورشید بی نیاز میشوند و شب و روز یکی میشوند و تاریکی از بین میرود.
11.ایجاد برادری و مواسات میان انسان ها:چنان چه پیشوای پنجم شیعیان امام محمد باقر(ع) میفرمایند:هنگامی که قائم ما قیام میکند،دوران برابری و برادری فرا میرسد.در آن زمان یک مسلمان آنچه نیاز داشته باشد،از جیب برادر مسلمانش بر میدارد و او مانع نمیشود.

درباره وبلاگ

یا حجة ابن الحسن عجل علی ظهورک.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مذهبی و آدرس abasalehalmahdi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 23548
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1